Yeteneksizsiniz Türkiye

İngiliz formatından araklandığı söylenen SHOW TV de başlayan yarışma yetenek sizsiniz Türkiye programını izledim..

Üzüldüm.

Aklıma birden bu hikaye geldi.

Kabiliyete ve yeteneğe çok önem veren bir padişah varmış. Öyle ki, herkesten çok farklı bir özelliğe sahip, kabiliyeti olan herkes, padişah’ın huzuruna çıkar, bu yeteneğini ortaya koyar ve hediyeler alırmış.

Bir gün vezir heyecenla padişah gelmiş.

- Padişahım bir adam, bir adam geldiki bi görseniz çok hünerli demiş. Padişahta;

- Nedir seni bu kadar heyacanlandıran vezir. Ne yaparkine bu adam.

- Sorma padişahım. Bende baktım. Gözlerime inanamadım. Adam 40 metreden ipi atıyor..

- Eee..

- İğnenin deliğinden geçiriyor.

- Yapma yaaavv.

- Sorma padişahım sorma.

- Getürün bakalım huzura hep beraber görelüm. demiş.

Adam huzura gelmiş. Padişah sormuş.

- Senü bana çok metettüler. Hünerin ne olaki bre adam!

- Valla padişahım, ben 40 metreden ipi atarım, iğnenin deliğinden bir kerede geçiririm.

Huzurda bulunanların hepsi, duyduklarına inanamamışlar. Padişah “ hadi yapta bi görelüm “ demiş. Adam, iğneyi padişahın ayaklarının dibine dikmiş. Almış eline ipliği, 40 metre açılmış. İpi fırlattığı gibi iğnenin deliğinden bir kerede geçirmiş.

Padişah;

- Aferün sana, hele bi daha yap bakalımda görelüm. demiş.

Adam tekrar yapmış. Yine kırk metreden ipi attığı gibi iğnenin deliğinden tekrar geçirmiş. Padişah şaşkın halde halde sormuş.

- Vay bee.. Bre adam sen bu işü nasıl öğrendün böyle..

- Sorma padişahım sorma, bu işi öğrenmek için her bir metre benim bir yılımı, kırk metrede kırk yılımı aldı. demiş

Padişah hazinecibaşına emir vermiş;

- Bu adama, kırk kese altun verülee.

Arkasından da askerlerine dönmüş;

- Bu adama kırk değnek vurulaa. Öğle bir kırk değnek vurulaki her tarafı morara. Demiş.

Adam şaşırmış, " Padişahım, hediyeyi anladık da, bu sopa da ne oluyor?". Demiş. Padişah;

- Nemi oluyor!. Ulan bre inek. Ömrünün kırk yılını bu kadar boş bir işle heba ettiğün içün kırk sopa yiyeceksün, yiyeceksünki, aklın başına gelsün. Haa.. bu kadarda sabır ve gayret gösterüp öğrendiğün içünde kırk kese altını alacaksun..

***

Kelime oyunu ile medyanın Üniversiteleri, eğitim yuvalarını bile nasıl aptallaştırdığı ve ticarethane ye dönüştürüldüğünün belgesidir Yeteneksizsiniz Türkiye.

Nasıl bir yetenekse!

Burnunda kaval çalıp kürek taşıyan, iplere tırmanıp kafasını sağa sola çarpıp, üstünde pervane gibi dönen, 40 yaşına gelmiş hala at gibi kişneyip, balkan eşeği gibi anıran, cambazlık yapan, amuda kalkıp ellerinin üzerinde hoplayan, zıplayan, takla atan, yerlerde yuvarlanan, müzik yapıyorum diye ağzından değilde sanki bağırsaklarından ses çıkaran,

" İşte yetenek budur " deyip oturduğu balkondan ahkam kesen

Kucağındaki bebeyle kameranın önünde fink atan '' buda benim yeteneğim” demeye getiren, 2, 5 litrelik şişeden kontor çıkarıp detone yurttan sesler korosu ile birlikte “ Türk seell çeküüüm gücüüü ” şarkıları söyleyen,

50 yaşına gelmiş hala yüksek dozda şımarık, konuşulan her şeye boşalmış saat zembereği gibi kahkaha ve 3- 5 sene öncesi J. Martine pandik atan,

Yaylı koltuğuna yaslanıp göbeğini, kirli sakalını kaşıyan sahnede küçücük çocukları şempanze yerine koyup onlara zeka testi ile aptal muamelesi yapan,

Ardından peş peşe zaart - zaaart- zaaart 3 çarpı işareti ile sadece hayıır deyip yarışmacıların üzüntüleriyle gülüp eylenen.

Jurinin yapıcağı yorumu merakla bekleyip eğitim gördükleri anfide, ota, boka alkış tutan..

Zavallı aklı başında olmayan en kıymetli zamanlarını abidik, gubidik boş işlerle heba eden, okkalı kırk sopaya hakedenler sayesinde, havadan kazandığı milyonlarca kese altının sadece 40 kesesini bu zavallılara gösterip “ Hadi bakalım sizde geçirin ipi iğnenin deliğindende bizde görelim, milletede gösterelim, gösterelimde eylence olsun, saf milletinde gönderdiği altınlarla ( kontürlerle ) torbamız dolsun “ demeye getiren, reyting manyağı olmuş yapımcılar..

Gerçek Yeteneksizsiniz..

Sizsiniz...

Evet harbidende ne yeteneksizmişsiniz be kardeşim..


Önceki Sayfa

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bu gün Haziran'ın on beşi

Artık nerde bir yıldız kaydığını görsem hep gözlerimi kapatırım

Elif dedim Be dedim