Mumdan aşklar..

Uzun zamandır yazmak istediğim bir konu Aşk..


Bu konuda belkide yüzlerce makale ve blog okudum. Hala da okumaya devam ediyorum ya :)

Dolayısıyla, sıfır elde var sıfır.

Dost lara faydalı olmak adına, tüm anlatımlardan çıkardığım yorum kısaca aşağıdaki gibidir.

Aşk'ın sözlük anlamı nedir?

Aşk, bir hükmetmekdir. İhtirastır. Zihinde çekicilik, kalpte heyacan, vucutta ise sahip olma duygusur.

Yani, demek oluyorki, vucut sahip olduğunda, Aşk denen kavram iç güdüsel olarak yok oluyor.

Biten ya da yok olan duygular AŞK olamaz..

Çiftler arasında Aşk denilen şey var mıdır?

Yoktur. Hiç olmamıştır. Aşk, birlikte iken yaşanılan duygu değil ayrılıktan, imkansızlıktan doğan bir duygudur.

Vucut sahip olduktan sonra yada önceden süren beraberlikler Aşk'a dayandırılması doğrumudur?

Kesinlikle hayır. Doğru değildir. O duygular Aşk değil Sevgi dir.

Sevgi'nin sözlük anlamı nedir?

Sevgi, insanın bir şeye veya bir kimseye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duygudur.

Yukardaki tanımı biraz daha açarsak, SEVGİ, iyinin, güzelin, mükemmelin cazibesine kapılmaktır. Sevgi kozmik bir duygudur. Sonsuzdur. Ufku da yoktur. Gidebildiği yere kadar gider.

Aşk bu dünyada var olan günümüz her insanın kaldırabileceği hatta yaşayabileceği bir duygu değildir. İlahi dir.

Sonuç ta Yunus'un dediği gibi " Cennet cennet dedikleri / Birkaç köşkle, birkaç huri / İsteyene ver onları / Bana seni gerek seni"

Allah Aşk'ına hangi insan der bunu..! Yada sevdiği bir fani için? Yaşadığı " aşık olmuştum" denilen hemde bu zamanda..!

Lütfen düşünelim. Hemde iyi düşünelim.

Belkide benim fikirlerim okuyanlara çok aykırı gelebilir. Doğrudur. Ancak milyonlarca sözde Aşık olupta mutsuz olan, ayrı yaşayan, boşanan insanlar beni haklı çıkarıyor.

Bu yüzdendirki insanlar arasında telaffuz edilen yada yaşanılan " Mum dan AŞK'lara kesinlikle inanmam".

Sevgi ye..

İşte ona..

Hiddetlenmeden, hep birlikte inanalım, iyi günde, kötü günde sahip çıkalım..


Önceki Sayfa

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bu gün Haziran'ın on beşi

Artık nerde bir yıldız kaydığını görsem hep gözlerimi kapatırım

Elif dedim Be dedim