Yüz numaralı mizah

llede mizah yazmak için düşünmek gerekmiyor.

Yaşadıklarım, gördüklerim yetiyor.

Hadi onlardan sadece birini yazalım..

Her yıl olduğu gibi geçen yılda Almanya Düsserldorf ta da kasım ayında düzenlenen fuara gitmek için hazırlıklar yapıyorum. Nerden duydusalar Almanya daki teyzeoğlu son gün telefon açıyor.

- Ustad, ne zaman geliyon?

- Yarın..

- Senden bir şey rica etsem.

- Söyle

- Babama 2 kilo Elmalı Nargile Tömbeğ i getirirmisin.

- Olur.

O sıkışıklıkta sinir harbi ile 2 kilo elmalı tömbeği aldırıyorum. Akşam valize koyup hazırlıkları yapıyorum. Arkadaşım Emin ile Atatürk hava limanından sorunsuz Almanya ya uçuyoruz.

Uçak iniyor. Valizleri alıyoruz. Tam kapıdan çıkış yapacakken polis bizi durduruyor ve valizi açmamımız söylüyor. Açıyoruz.

- Olm, Emin

- Efendim abi.

- İster misin şimdi polis Tömbekten taksın bize.

- !!..

Valizler didik, didik aranıyor. Bizim Tömbek şap diye polisin eline geçiyor. Polis..

- Was is das?

- ! Hay benim ağzıma ?=)(/&%+^!! )

- Was hast do gesagt ??

- Şey dedim. Size demedim. Neyse, Haa bumu. OoOo Tömbek

- Was tömbek?

- Apple Tömbek

- !!.. Apple??

- Eee.. şimdi gelde anlat Emin tömbeki bu dallamaya. Bende İngilizce yok.

- Bendede yok abi..

- Eee.. napcaz.

- İşaretle anlatalım.

- İyi, hade anlat bakalım sen Emin efendi..

Hay anlatmaz olaydı. ( Nasıl anlattığını tahmin edin artık) Polis işaretlerden uyuşturucu olduğuna kanaat getirdikine bizi hemen alıp bi odaya soktular.. Tömbek masanın ortasında, polisler manalı, manalı bakıp. kendi aralarında bi şeyler konuşup, yorum yapıyorlardiki.. Emin, ,

- Abii..

- Emin sus, Allah ını seversen bi sus. Bak sen ne güzel anlatmış olacaksınki onlarda bi mok zannettiler.

- Abi başka nasıl anlatılırki.. Tercüman bulmamız lazım.

- Bulalım Emincim.

- Nerden bulacaz abi..

- Sen burada dur ben şimdi geliyorum.

- Hayırdır abi.

- Tuvalete gidecem.

- Sırasımı şimdi abi ya..

- Bak olm bizim enişte Almanya da hava alanında dil ile ilgili problemle karşılaşırsan, hava alanında elinde paspas gördüğün kişi mutlaka Türktür. Daha da bulamasan WC git orada mutlaka görevli bir Türk vardır.. demişti.

- Haa..

- Bekle az geliyorum.

Tuvalete gitmek için polisten izin istiyorum. Diğer polis le birlikte WC nin yolunu tutuyoruz. Koridorda yürürken etrafı radar gibi tarayarak paspas elinde adam arıyorum. Ama yok. Adres belli WC. İçeri girer, girmez bağırarak.

- Selamun aleykum

Kırk yıldır ilk kez körün taşı rast geldi, Allah a şükür.

- Aleykumselam

- Bilader bakar mısın.

- Buyur..

- Şey diyecektim.

- Annadım, annadım. Çekinmene gerek yok. Küçükse pissuara büyükse klozete oturcan. Klozetin üstüne ayahlarınla sahın çıhma, Allah muhafaza ayağın gayar kıçını, mıçını kırarsın. Hem daha yeni sildim. Oturabülürsün. İşe başlamadan evvel mıçını silmek içün yanına kağıt mendil yohsa aho burdan kağıt havlu al. Kağıt havluyu çekme gelmez. Bak yanan ışığa böle elini yahlaşturacan. O kendi aşağu zıırrt diye gelür. Çırtt diye de aha böle piçağının yanından çehcen, yerinden gopar. Gördüün. Elinü işte nerenü silersen sil yandaki çöpe atcan. Delüğe sahın atma, dıhaniyo. Annadın.

- Bilader ben başka bir şey soracaktım.

- Arama kardeşim arama. Bu gavurlar tahret almirlar. İşin bittikten sonra boşuna tahret musluğunu arayıpta orana, burana mokunu bulaştırma. Çünkü yohh..

- Bilader şey diyecektim.

- Haaa.. unutmadan musluk ahmıyo diye musluğa sahın vurma gırılır. Elleri yıhaman için Musluğun aha böle elini altına tutcan. Elini aha e böle yahlaştıracan hışşş.. Gördün, bah ahir. Çektünmi durir. Gördün.

- Yav bi sus, bi sus Allah aşkına ben şey etmek için gelmedim.

- Yaa!!.. Ney içün geldün.

- Yav abicim Almanca bilen biri varsa gelsinde şu Tömbeki polislere bi anlatsın.

- O kim??

- Kim? Kim?

- Töm beg dedinya

- Haa.. Ooo.. O Töm beg mi..

- Hee..

- Kendisi bizim TR de tütün tüccarı olurda.

- Sen ne iş yapirsanki?

- Alla Allaaa.. Senün gibü adamlaru kesüp para kazaniram.

- !!.. Ney!!..

- Çüşş.. Aha.. bah gordun, şivende ağzima bulaşti, ?=)(/&%+^'! Neyse sende Almanca var mı onu söyle..

- Var, var da ancah kendü derdimi annatacah kadar. Ama sizin Töm beg in derdini annadabülürmiyüm onu bilemirem. Heh, hele beri bah, Yüznumara ile ilgülü başka bir sey soracahsan..

- Yav Leilaheeeillallah başlatma yüznumarana şimdi, baştan Almancam yok desene..

- Sormadınküne

- Eee.. fırsat verdinmüküne..

O sırada cep telefonu çalıyor. Arayan Teyze oğlu

- İndiniz mi

- İndik

- Nerde kaldınız

- Yüznumarada

- !!.. Ne yüznumarası yav.

- Pardon, Tuvalet diyecektim.

- Haa.. hayırdır.

- Senin tömbeke tercüman arıyoruz.

- Nerde

- Tuvalette

- Yav ne diyorsun sen

- Kardeşim polis senin tombeğe taktı, bırakmıyor bizi

- Eee ne işin var tuvalette

- Almanca bilen bir Türk arıyoruz

- Nerde

- Tuvalette dedik ya

- !!.. Buldunuz mu parim.

- Buldukta seninki tömbeği tanımıyor.

- Eee.. ne diyor.

- Tömbeg kim diyor.

- Kim, kim diyor.

- Yüznumaracı

- Ne diyor.

- Tömbek kim diyor.

- Hiç duymamış, hiç görmemiş mi???

- Kimi?

- Tömbeki

- Yok..  Hiç duymamış, hiç görmemiş. O kim diyor.

- Numara yapıyor şerefsiz o nasıl Türk

- Valla tam yüznumara Türk

- Neyse sen işini bitirde çık ordan

- Yok.. ben TR de hallettim o işi

- Neyi?

- İşimi

- Ne işini?

- Yüz numaralık işimi

- Yav sen benim kafamı iyice bom bok ettin. Anlamıyorum. Ne anlatıyorsun sen.

- O zaman telefonu verim onada, o anlatsın sana

- Kime vercen

- Yüznumaracıya

- Neyi anlatacak

- Yüznumarayı

- Yav deli etme adamı, bırak o &%+^'! lavuğu, Yanında başka kimse var mı?

- Var.

- Almanca biliyor mu?

- Sorayim mi

- Kime soracan

- Polis e

- !!.. Ver, ver, ver bakim telefona..

Artık ne konuştularsa, yolcu karşılama bölümüne gittik. Konuştular, konuştular. İkna ettikine Polisle birlikte odaya gittik. Emin' in yüzü korkudan beyazlamış sandalyeden kalkıp koşarak hemen yanıma geldi. Kulağıma fısıldıyarak..

- Abi hallettin mi, hallettin mi??

- Hallettik Emincim

- Nasıl oldu.

- Tam yüznumaralı bir iş oldu, Haydee, al şu Bay Töm beg i masanın üzerindende gidelim.


Önceki Sayfa

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bu gün Haziran'ın on beşi

Artık nerde bir yıldız kaydığını görsem hep gözlerimi kapatırım

Elif dedim Be dedim